dimarts, 20 de maig del 2014

Un cangur a Finlàndia

Aquesta vegada m'he passat! més d'una setmana sense dir res... 

Si no passa res d'excepcional, el dia a dia ja es va fent rutinari, sempre hi ha alguna història per explicar però ja no hi ha tantes novetats com al principi, així que el post d'avui està fet a base d'anècdotes amb que m'he anat trobant aquests dies. No sé quin dia exacte van passar així que us deixo via lliure perquè us les imagineu amb l'ordre que més us vingui de gust.

Un d'aquests dies vaig anar a buscar la Isa i l'Altti a l'escola. Estava plovent una mica i només teníem un paraigua; vaig obrir la porta de l'Altti perquè entrés, però ell s'estava esperant a l'altre cantó del cotxe amb la Isa i el paraigua (jo em vaig fer la valenta i em vaig tapar només amb el gorro de la jaqueta, no n'hi havia per tant!), així que vaig deixar la porta ajustada i vaig anar cap a l'altre cantó per ajudar aquell parell. Quan la Isa va ser dins del cotxe, vaig agafar el paraigua i vaig acompanyar l'Altti fins la seva porta, i quan la vaig obrir... oh! sorpresa! s'havia escolat una mica d'aigua per l'escletxa que queda entre la porta i el cotxe quan la deixes ajustada... i se'm va escapar dir "Merda!"... Els nens van trigar mig segon a començar a cridar "Merda! Merda! Merda!" i es partien de riure!! Sort que no sabien el que deien i que ja no se'n van recordar més, perquè arriben a seguir-ho repetint i explicant què vol dir com feien amb el "burro-por-tu-casa" i jo em busco una manta de fer invisible hehehe!

Un altre dia, quan tornàvem cap a casa amb la Isa, ja estàvem pel camí de terra, que està envoltat de camps i vaig al·lucinar! Hi havia un cangur petit creuant el camí!!! Vaig frenar i li vaig dir a la Isa amb tota l'emoció del món "kato Isa!! (mira Isa)". Tothom sap que els cangurs viuen a Austràlia i que no queda precisament a prop de Finlàndia, motiu pel qual encara em semblava més increïble fins que la Isa, mirant-me amb cara de "què t'has pres" em va dir: pupu (que vol dir conill). Sí... era un conill!  Enorme!! Hehehehhe! Em va agafar un atac de riure...

L'Altti és el nen més feliç del món i es passa el dia tararejant cançons per casa. Un dia d'aquests me'l mirava com cantava i saltava a l'estil Heidi per dins de casa, i em segueix fent molta gràcia quan algú diu "puuta"...  potser és una actitud una mica infantil, però esque entre que ho deien a la missa del casament i que ho canta un nen de quatre anys mentre salta feliç per casa és com per què faci gràcia: triluriluri puuta tituriiiii! Això sí... una de les bambes del "piderman" ha deixat de fer llum... un minut de silenci pel llum de la bamba siusplau. L'Altti em segueix dient "kato Elena, kato" amb una bamba per què miri la llum, i amb l'altra per què vegi que ja no funciona hehehe.

Fins divendres passat encara feia fred, i un matí, l'Altti es va voler posar els guants. El primer se'l va posar bé, però amb el segon va tenir algun problemilla... es va posar la part del dit gros a l'altre cantó de la ma (al costat del dit petit), i com veia que no li quadrava, va decidir treure's el guant i girar-lo. Fins aquí bé, però aleshores va decidir girar també la mà abans de posar-se el guant, total que es va trobar amb el mateix problema altra vegada... això ho va fer com quatre cops, fins que a la cinquena es va adonar que només havia de girar una de les dues coses: o la mà o el guant, i ho va encertar. Aleshores es va posar la jaqueta de xandall, i abans de posar-se la jaqueta de carrer, va decidir treure's els guants que tant li havia costat posar-se. 

Fins divendres estàvem a 9ºC, des de dilluns estem a 30ºC! Ha arribat l'estiu! També ha canviat una mica el tema llum del sol... es fa de nit passades les onze, i a quarts de quatre ja es fa de dia! Aquesta foto és de dimecres passat a les 22:45!


Dissabte va ser el "Ravintola Päivä o dia del restaurant" i consisteix en que qualsevol persona o entitat a qui li vingui de gust, pot montar un restaurant a casa seva o posar una paradeta de menjar al carrer o a un parc o on sigui. Jo em vaig ajuntar amb alguns dels amics que tinc per aquí i vam anar a dinar al multiculti, el lloc on vaig els dimecres a la tarda a socialitzar-me una mica. A la tarda vam anar a visitar un parc de Lahti on hi ha estàtues, i després ens vam acostar al llac i hi havia un petit mercat d'entitats que venien coses fetes a mà per recollir diners i també hi havia un concert... eren els nois que estan fent el servei militar, i la veritat és que ho van fer super bé, van tocar i cantar cançons actuals entre les quals hi havia la de "what does the fox say"o el "boom kah"(temazo del Justin Bieber finès, que es diu Robin...). Jo em partia de riure pensant que aquesta gent potser algun dia han de defensar el país... haurien de conèixer la llegenda del timbaler del bruc, que igual els hi acaba sent útil hehehe. Després vam estar fent un beure al Kahvila Kariranta, tot prenent el solet... i jo vaig acabar una mica massa insolada i vaig marxar cap a casa amb cert mal de cap.



El concert dels Army Boys.
El lavabo de la biblioteca de Lahti és a l'estil disco: la llum és blava!!
Divendres vaig anar a berenar al Kahvila i em vaig menjar aquest tall de pastís que estava tremendo! Tenia una capa de poma al mig!!
A en Lastu no li van les selfies.
Vaig tornar a fer Pollo Limonello! MmmMmMmM!! Està súper bo!!
Avui hem tingut el final de curs de l'escola: han cantat cançons per grups i han fet alguns bailoteos. A la classe de l'Altti hi ha un parell de nens hooligans que m'han fet riure molt. L'Altti i la Isa, com no podia ser d'altra manera, ho han fet molt bé :)





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada