dissabte, 3 de maig del 2014

Molins city

Sembla que ja és com oficial que només faré un post a la setmana hehe! Segueixo tenint problemes amb internet que només el tinc hores comptades i quan en tinc he de fer coses del màster...
A l'últim post vaig parlar de divendres de la setmana passada com un dia normal però la veritat és que no ho va ser gens. Després de passar una setmana molt nerviosa, dijous pel matí vaig estar fent la maleta... i vaig anar a passar el cap de setmana a Molins!
En Lastu no volia que marxés...
Ho sabia poca gent però és que li fèiem una festa sorpresa a l'Alba, la meva cosina, perquè feia divuit anys i jo havia de ser una sorpresa més. Divendres al migdia la Sari em va deixar a la parada del bus i a les sis de la tarda sortia el meu vol camí de l'aeroport d'El Prat, on vaig arribar a les nou del vespre, després de quatre hores de viatge asseguda entre uns borratxos que anaven de festa a Barcelona i un nen que no parava quiet; a la porta m'estava esperant la meva mare, que tot i que parlem gairebé cada dia, feia tres mesos que no ens havíem vist cara a cara i ens vam fer una abraçada ben gran. Jo tenia la sensació com si només hagués estat un cap de setmana a Finlàndia; ja ho diuen que quan passes un temps a fora i tornes, tu has canviat molt però el lloc on tornes no, i és estrany. És veritat que quan vaig estar a Mèxic també vaig tenir aquesta sensació, però aleshores em moria de ganes de tornar (tot i que allà també hi estava bé eh!), i aquesta vegada és diferent, suposo que perquè estic més a prop i també em miro les coses d'una altra manera, tres anys de diferència s'han de notar per algun cantó.



Dissabte vaig estar fent vida "normal" molinenca, primer em vaig trobar l'àvia a la fira d'entitats relacionades amb la salut que hi havia a la plaça del mercat, que es va posar tan contenta que no em va deixar anar -literalment (va estar abraçada a mi)- durant les dues següents hores, al cap d'una estona també va venir l'avi i vam estar xerrant fins a l'hora de dinar. Tot i que els vaig trucant bastant sovint, em va fer molta il·lusió passar el matí amb ells! Com que estàvem al mig del poble també em vaig anar trobant més gent amb qui també vam estar petant la xerrada, és una de les coses que trobava més a faltar: estar al carrer i trobar-me la gent, xerrar, explicar-nos la vida...
Al migdia vam dinar a casa dels tiets, un bon plat de macarrons gratinats de la tieta que estaven boníssims! Visca! L'Anna em va donar uns pantalons super xulos que m'havia comprat a Tailàndia, i el tiet havia comprat uns panets del Camell perquè no m'oblidi de les tradicions locals. A la tarda, amb la meva mare, vam estar per Barcelona i la platja estava a petar de turistes! És curiós veure això quan fa tres mesos que vius en un país-nevera.
Va anar passant el dia i va arribar l'hora de la festa... quins nervis!! Vam arribar una estona abans que l'Alba i allà em vaig trobar els cosins i tiets que encara no havia vist, va ser molt emocionant, però encara ho va ser més quan va arribar l'Alba, que el primer que va fer va ser venir a abraçar-me! Tot i que he anat xerrant amb tota la família, és genial el moment de tornar i trobar-los a tots.
A la nit vaig sortir de festa a l'Ei Two... tota la vida esperant a tenir més de vint-i-cinc anys per poder entrar-hi gratis i va i ja no ho fan així... però bé, per una vegada que hagi de pagar tampoc és la fi del món. M'ho vaig passar molt bé, però l'endemà pel matí no tant... no donaré més detalls heheheh! Diumenge vaig anar a fer un beure en una terrasseta amb la Laia, i vaig fer tarda de cosins, tiets i avis, i a la nit vaig anar a sopar amb les amigues: entrepà de botifarra i unes braves al cinc minuts! 
Quan vaig arribar a casa em vaig preparar la roba que m'havia d'endur i dilluns pel matí ben d'hora ben d'hora em va tocar fer la maleta. Abans de marxar vaig voler passar una estona pel pis del Iaiu, em vaig comprar uns quants dels meus crosanets preferits i hi vaig pujar a esmorzar. Aquell pis m'encanta, em vaig asseure al silló del iaiu per esmorzar amb una mica de Frank Sinatra de fons i ja es va fer l'hora d'anar cap a casa per agafar les maletes i fer caminito cap a l'aeroport amb el tiet Andreu.
Vaig arribar a casa (la de Finlàndia) a mitja tarda, i els nens ja m'estaven esperant per jugar. 
Dimarts va ser un dia normal entre entrenaments i feines de la casa, però dimecres no! Com ja vaig explicar en el post corresponent, aquí no celebren el carnestoltes, però resulta que l'u de Maig celebren el Vappu, que seria com una festa de la primavera, i tothom es disfressa i surt de festa. Al multi-culti club vam fer una festa el dimecres per la tarda i jo em vaig passar tot el matí preparant la disfressa perquè també hi havia concurs. Em vaig fer un fantàstic vestit de nina retallable amb el que vaig guanyar el premi a la millor i més currada disfressa :)
La disfressa
El premi: dos gots plegables supermolonguis de Disney :)
A la nit vam sortir de festa per Lahti amb els espanyols i la veritat és que si normalment els finesos quan surten de festa beuen, el dimecres per la nit anaven dues vegades del revés, era tot un espectacle. A quarts de cinc, que ja tiràvem cap a dormir, ja es feia de dia, és impressionant això que surti el sol tan d'hora!
Dijous va ser un dia relaxat, d'estar per casa, i ahir, tot i que els nens no tenien escola, per la tarda la Isa va tenir entrenament i pintura. Mentre estava a pintura jo vaig anar a fer un cafè amb els espanyols, perquè el Jorge i l'Alicia ja marxen diumenge i ens vam despedir.
A la nit vaig fer festa pijama amb la Isa, i hem dormit al seu altell de jugar, la festa va consistir en llegir un conte (que, per cert, era molt xulo, era de dracs) i anar a dormir, però em va fer gràcia. La Isa parla mentre dorm i m'he fotut un parell d'ensurts ben bons... perquè s'aixecava de cop dient "Elena nosequè!!!" i jo primer m'he pensat que li passava alguna cosa, però aleshores m'he recordat de quan vam anar a l'spa, que també vaig dormir amb els nens i ella parlava per la nit.
Els llits a punt i tots els ninos de peluix de fons, festa multitudinària!
I avui he decidit fer dia de feina, estic instal·lada a la biblioteca de Lahti, que és una passada, i passaré el dia per aquí fent feina i potser vaig a fer un volt i tot abans de tornar cap a casa.
Una part de la mona d'enguany :)
L'altra part de la mona :)
La Sari va fer Munkis, que són entre un donut i un bunyol i estan mega bons (sobretot si estan acabats de fer, perquè estan cruixents)

També són típics pel Vappu els Tippaleipä (podeu endevinar que em vaig ben atipar aquella tarda al multi-culti!)


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada