divendres, 7 de març del 2014

Bon cop de cap!

Últimament estic molt en plan cuinetes, una de les meves tasques és preparar el sopar cada dia, i els plats me'ls proposa la família, però em sembla que han vist que m'ho passo pipa cuinant i que no se'm dóna malament, així que estan pujant el nivell (no sempre, però sí molts dies) i jo ho estic disfrutant molt. Abans d'ahir el plat va ser una mena de quiche però que es diu Piirakoita, amb porro, carbassó, pernil fumat, formatge i ou. Quan vaig haver preparat el plat, vaig aprofitar que encara tenia temps i vaig treure a passejar en Lastu una estona. 
Procés de la Piirakoita.

A la tarda, mentre la Isa estava a la primera hora d'entrenament, vaig anar a córrer un altre cop pel costat del llac. La veritat és que fa una mica de fred, però la sensació d'estar corrent amb fred m'agrada, això sí, cansa una barbaritat això de caminar-córrer!! Però em va bé. A l'hora de després la Isa tenia dansa a un altre lloc (molt a prop de l'altre) i vaig aprofitar per descansar i llegir una mica, també per passar-me algunes pantalles més dels Angry Birds hehehe. Quan vam arribar a casa vam sopar la super Piirakoita, que estava molt bona, i després va tocar dutxa, que tot i que fes fred, havia suat bastant mentre corria. La Isa es va apuntar a dutxar-se, i allò va ser un festival. Resulta que amb el sabó del cos i una esponja fa una pila d'espuma i després es "disfressa", osigui que es fa unes celles, una barba, un nas gros, etc. i comença a fer tonteries. Vam estar rient una bona estona, fins que va tocar assecar-se i pentinar-se, perquè podríem haver estat fent el tonto eternament, era ben divertit! Ahir pel matí, com que era dijous, em va tocar passar l'aspiradora i fer els lavabos. Com que cada vegada ho tinc més per la ma, vaig més ràpida; a més, ahir també havia d'anar al Lidl, que hi havia unes ofertes especials i jo era la única que tenia temps de treure-hi el nas. Vaig comprar uns formatges italians, mozzarel·la de búfala, una pasta molt guai que no havia vist mai, i algunes coses més, però com que encara no hi havia anat mai, al Lidl, no sabia on eren les coses i vaig trigar una mica. Després vaig passar pel Prisma, el supersupermercat on venen esquís, que està al costat del Lidl, perquè havia de comprar cafè del Dolce Gusto i al Lidl no n'hi ha, i també vaig aprofitar i em vaig comprar xuxes, que encara no n'havia menjat aquí... buf!! quina inflada! Al costat de les xuxes hi havia catànies i coses amb xocolata i fruits secs, i també en van caure uns quants, vaja, em vaig comprar una mica de cada cosa que no havia provat mai i quina delícia de coses, mare meva!! Estaven tan bones que no vaig ni tenir temps de fer-los una foto heheh! Quan vaig arribar a casa, seguint el planning esportiu que faig, em tocava fer exercicis per treballar les cames, i en Lastu es va apuntar a la comparsa. Cada cop que movia els braços, ell els seguia, em vaig fer un bon fart de riure. Per dinar em vaig acabar la Piirakoita que havia sobrat a la nit (no n'hi havia gaire), i després vaig tocar una mica la guitarra abans d'anar a l'escola a buscar els nens. Els dijous no tenen activitats així que me'ls enduc tots dos cap a casa, i quan vam arribar em va tocar posar-me a fer el sopar: pizza! Mentre l'Altti es canviava de roba per marxar de l'escola no parava de cantar: Pizza Americaaaanaaaa!! (no sé el per què de l'americana heheh). 

Pizza de tomàquet, tonyina, tàperes, pinya, salami, mozzarela i emmental.
Per cert! El dimecres la Isa va descobrir el meu amagatall de les xocolatines i va trobar el paquet de Twix... i se'n va reservar un per ahir que es van partir amb l'Altti com a postres del sopar.
Avui, quan he deixat els nens a l'escola he anat a Lahti; havia quedat amb la Sari per anar a arreglar els meus papers legals. Hem arribat a l'oficina de treball i no hi havia ningú! Es veu que aquí la gent pot fer la majoria (per no dir totes) de gestions per internet, però si ets nou et toca "pringar", com és el meu cas. Ens han atès molt ràpid, i jo no he entès quasi res, a part dels papers que he omplert perquè estaven en anglès. Ara ja estic donada d'alta a la seguretat social finesa, i si no ho he entès malament, ho estic per sempre més, vaja, que quan torni a Molins, com que hauré passat més de noranta dies fora de l'estat espanyol, no tindré dret a la seguretat social del país, però sí que en tindré a Finlàndia. Acollonant...!
Quan he arribat a casa m'he acabat les quatre xuxes que em quedaven d'ahir i també he anat a córrer (res de per cremar calories de les xuxes, per què segons el planning que segueixo avui tocava córrer i punt!) Avui m'he pogut fer la foto pel postureo total: bambes blanques al poder!! Després m'he dutxat, he dinat i he fet una bona migdiada, perquè entre que fa dies que dormo poc i tanta cursa estava cansadíssima. Després he anat a buscar l'Altti a l'escola i hem estat jugant una bona estona. Hem començat amb guerra de coixins, però el tema ha acabat una mica accidentat... l'Altti ha saltat de cap a la meva boca i m'han quedat uns morros a l'estil Esther Cañadas. Ara m'hi està sortint un blau...
Els morritos lesionats.
M'he estat passejant per casa durant un quart d'hora amb una llauna de cervesa freda al llavi, dauria fer una fila! Aleshores he decidit canviar de joc, perquè em feia molt mal el llavi, i ens hem posat a fer plastilina. Tenen una pila de coses per jugar amb la plastilina!! I no sé qui s'ho ha passat millor dels dos...



Al cap d'una estona ja han arribat els avis amb la Isa i jo m'he posat a fer el sopar: sopa de tomàquet (amb formatge, clar!) i avui hem encetat el pernil i el fuet que vaig portar de Molins. N'han menjat però tampoc ha estat una eufòria generalitzada... jo n'he menjat més que ningú hehehe! No ho havia trobat gaire a faltar, però el pernil salat és tan bo!


Després de sopar hem estat jugant al Kinect de la Xbox amb la Isa, a un joc que es diu Adventures o alguna cosa semblant, i era d'anar saltant i ajupint-se per evitar obstacles i aconseguir monedes, i jo, que ja estava cansada del matí, he acabat a terra. Quan hem plegat la Isa m'ha fet un pentinat amb una trena d'aquestes d'arrel (jo els hi dic així, la veritat és que no sé com es diuen). A l'hora d'anar a dormir he fet un Skype amb la meva mare i l'Isa i l'Altti s'hi han apuntat, han estat fent l'animal tota l'estona: tapant la càmera, apropant molt la cara, dient "hola que pasa burro por tu casa mansana mono calvo buenas noches buenas tardes", i fins i tot, la meva mare ha pogut gaudir de la performance de pintar-me una ungla i enganxar-m'hi un cor enorme en directe.

La trena.
El cor i la purpurina.
I ha arribat el moment de les curiositats...!
  • Ahir la Sari em va estar ensenyant els jocs que tenen i, a part de tenir-ne bastants, són tots super guais! (com no podia ser menys). Entre d'altres, tenen una mena de plastilina que quan s'asseca -a l'aire, sense enfornar- queda dura i no pesa, i pots fer de tot! Ells havien fet ninots:
  • A l'entrada de l'escola hi ha unes "neveres". El primer dia vaig pensar "caram! què equipats que estan amb tanta nevera... deuen ser els congeladors que no els hi deuen cabre a la cuina..." Doncs no, a la cuina deuen tenir espai de sobres... i no són ni neveres ni congeladors, són estufes! A dins hi posen els gorros, els guants, i la roba d'abric quan es mulla i així s'asseca i ho tenen calentó per sortir al carrer. N'he fet una foto mig d'estranquis:
  • El supermercat Prisma (el dels esquis) és tan gran que al carro t'hi posen un plànol:
  • Tinc una llibreta per anar-me apuntant les receptes!! Visca!!
I fins aquí el post d'avui!!

Fins aviat :)

1 comentari:

  1. Elenaaaa! M'encanta veure't tan bé!!

    Omple bé el receptari, perquè aquest cop, quant ens tornem a veure, no em tindràs 3 hores veient fotos! et tindré jo cuinant 3h per mi! jojojojojo!

    De veritat! se't veu molt bé!! i ja et tocava! ;)

    Besitooos!!!

    PD: Per cert! el teu blog mola mogollón!

    Alba.

    ResponElimina