dijous, 20 de març del 2014

Kahvila Kariranta

Dissabte em vaig llevar i s'havia acabat la "primavera". Em vaig aixecar del llit perquè havia d'anar a fer un pipí d'aquells que ja no pots aguantar ni un segon més i quan vaig trepitjar el menjador, per la finestra vaig veure que a fora tot era blanc, havia nevat!! La resta de la casa feia estona que s'havien llevat i van poder gaudir de primera fila la meva emoció barrejada amb la pixera... era una mena de "UAAAAAAUUUUUUU" dit amb aquella urgència de voler gaudir del moment però havia d'anar al lavabo. Quan vaig sortir, vaig seguir dient "Uaaaauuu" durant una bona estona i els nens em miraven amb cara de "què fa aquesta pirada? Sí, hi ha neu, ja ho hem vist, caaaaalma!". Dissabte pel matí l'Altti tenia classe de patinatge i el va acompanyar en Markus. La Isa i jo vam estar jugant a fora amb la neu. Primer vam estar fent guerra de neu, amb unes boles enormes, i després vam dedicar-nos a crear. La Isa em va demanar que fes primer una bola de neu mitjana i que l'hi portés i quan ho vaig fer, me'n va demanar una altra (es podria dir que, per unes hores, vaig ser la seva súbdita hehehe) i jo vaig pensar.. visca! ninot de neu! doncs no... la va posar al costat... i jo no entenia res! Després vaig pensar que potser volia fer un gos de neu o algun animal de quatre potes... però no! I finalment ho vaig veure clar: s'estava fent una cadira amb reposapeus i una tauleta! És una crack! Mentre es feia els complements de la tauleta jo vaig voler fer un ninot de neu i em vaig posar mans a la obra primer fent una macro bola que m'arribava a la cuixa casi casi; després una bola mitjana que li vaig posar a sobre, i finalment la bola petita que faria de cap. Quan la Isa ho va veure, va anar a buscar la pala de treure la neu i va fer la intenció de traslladar-ho al costat de la seva cadira i jo no podia parar de pensar (interiorment i quasi plorant) "La meva creació nooooooo!! Amb el que m'ha costat!!!" Però no hi havia res a fer... quan no t'entens parlant és difícil d'explicar-se i fer raonar... vam desmuntar el ninot, ella va traslladar el tronc superior i jo la bola macro sense esperança que res arribés a port... però com ja he dit la Isa és una crack i txanan!! Vam fer el ninot de neu mes guai que he fet a la meva vida!! Amb barret de copa inclòs! Això sí, van flipar una mica amb el tema nas de pastanaga... aquí es veu que li posen una pedra per fer de nas... 
L'acumulació de neu. 

Vam fer angelets :) 

La Isa es va moure mentre feia la foto i aquí es veu una cosa rara de color verd i rosa. A l'esquerra i a la dreta hi ha els ninots de neu i al centre la cadira amb reposapeus i tauleta.
Quan van arribar els homes de la casa vam dinar i després de la migdiada vam tornar a sortir a fora aquest cop amb l'Altti inclòs. Vam tornar a fer guerra de neu i jo, sense voler, li vaig tirar un parell de boles a la cara a l'Altti. El pobre es va quedar parat i no sabia què fer per treure's la neu de la cara, i jo hi vaig anar corrent per treure-li i que no li entrés a la roba, i per no quedar com una au-pair malvada hehehe. Vam acabar destrossant tot el que havíem creat pel matí a patades... primer em va fer una mica de pena però va acabar sent un festival. Quan ja dúiem una bona estona jugant, vam entrar cap a dins. Jo tenia les manoples humides i començava a no notar-me els dits. No vam trigar gaire a sopar, i després de sopar, la Sari va fer galetes! Estaven delicioses i jo en vaig menjar moltes, tantes que vaig agafar un bon empatx... 


Diumenge pel matí vam anar a patinar sobre gel, i cada cop ho faig millor i em sento més còmode. A l'arribar vam fer una mena de joc per aprendre a caure. Cantàvem això (traducció fatal):

AKU AKU ANKKA (Donald Donald ànec)
VEITIKKA VANKKA (vankka vol dir ferm, però l'altra paraula ni idea...)
HUUSI MAAILMALLE (digues-li al món)
HYPPY JÄÄN PINNALLE (que saltes sobre el gel)

i aleshores al final havíem de saltar i caure de cul al gel però a poc a poc... una cosa una mica estranya que em vaig dedicar a observar i només vaig fer una vegada hehehehe, escaqueig en tota regla.
Després vam anar a dinar a casa dels avis, que sempre és un plaer, i a la tarda, quan vam tornar a casa, feia un sol increïble i vam sortir a jugar altra vegada amb la neu. Aquesta vegada a mi em van deixar un trineu que sembla una mini moto de neu, i la Isa va fer una miqueta d'snowboard pel pati! La resta de tarda-nit no va tenir gran misteri, vam sopar, vam estar una estoneta davant de la llar de foc cadascú al seu rotllo i cap a dormir.

Dilluns vaig tenir un matí molt tranquil i fred, ens vam llevar a -14ºC però la temperatura va anar pujant durant el dia perquè feia molt de sol. Jo em pensava que moriria congelada i vaig portar els nens al cole i el Markus a l'insti (perquè si no jo em quedo sense cotxe per anar a buscar els nens) vestida com si anés a fer una expedició al pol nord... i realment no n'hi ha per tant. Si no fa vent, el fred quasi no es nota perquè és molt sec. Durant tota la setmana hem estat més o menys a aquesta temperatura pel matí i he anat amb els texans, polar i l'anorac i prou i no m'ha passat res. 


Dilluns a la tarda mentre la Isa entrenava vaig anar a córrer pel llac, quina passada! Tot nevat, ben blanc i jo corrent per la neu. Em sentia una mica Kilian Jornet heheheheh! Després, de premi, vaig anar a berenar al lloc dels pastissos bons (que es diu Kahvila Kariranta = el cafè de la platja).

El llac nevat amb un dia de sol espatarrant.

El berenar tot prenent el solet.
El dimarts també va ser un dia molt normal, diria que no hi ha res a destacar. He d'aclarir que normalment em vaig apuntant les coses a les notes del mòbil, i aquesta setmana no sé per què m'he despistat i no m'he apuntat res... Bé, sí, vaig tornar a berenar al lloc dels pastissos bons, al final posaran el meu nom a una cadira heheh!

Pastís de llimona amb merenga.
Ahir pel matí em va tocar anar al supermercat, que m'encanta! M'hi podria passar hores fent voltes i descobrint coses noves. Vaig trobar una fantàstica canya de pescar dels angry birds, i a part de fer la compra de la casa em vaig comprar xuxes, per variar. A la tarda vaig tornar a anar a córrer pel llac, que encara estava nevat i ara ja no arribo tan cansada a casa, suposo que m'estic acostumant al ritme. A la nit vam sopar el xai al vi que vaig preparar pel matí.
Estris de pescar dels Angry Birds.
Sembla que tingui el cabell de punta però es l'arbre del darrera hehehe!
Avui és dijous i m'ha tocat fer neteja, però només aspiradora i lavabos. Després he estat preparant els ingredients pel sopar: he fet escalivada!! Per sopar hem tingut coca de recapte que ha quedat bonissima. A la tarda he anat a l'institut del Markus a classes de finès, i ja tinc una pila de deures! Hyvää! 
Al tornar he passat a buscar els nens per l'escola i m'he estat sola amb ells durant una hora que se m'ha fet eterna... s'han començat a barallar perquè volien mirar pel·lícules diferents i aleshores els hi he dit que no hi havia pel·lícula, que juguéssim a algun joc. Aleshores volien fer guerra de coixins però jo, després de l'accident que vaig tenir amb l'Altti, passo. Cada cop que jugo amb ell pateixo per la integritat de la meva cara heheheh! He tret un joc de l'armari, un que té uns cucs de fusta i uns daus, i han començat a tirar-ho tot volant... i m'he enfadat, però no els podia fer raonar i no parava de dir: NO! i assenyalava els cucs i la bossa perquè els guardessin... Semblava un circ tot plegat. Després pretenien que els hi donés cereals dels meus (se'ls mengen rollo patates xips) i els hi he dit que no... i he hagut d'acabar posant la caixa dels cereals a sobre de la nevera perquè no l'agafessin. Només els hi he deixat menjar fruita, i s'han partit un platan i atenció! Un pebrot vermell cru! També han començat a tirar volant un tros del platan i la feina que he tingut perquè paressin i el recollissin... però ho han acabat fent. Quan per fi ha arribat la mare m'he posat a preparar la coca de recapte i després ja hem sopat. Que, per cert, després de tot el temps que ha estat no agradant-me el formatge de cabra, avui l'he trobat extremadament bo! M'he enamorat del formatge de cabra! Al vespre hem fet la llista de la compra per demà (dissabte tenim convidats) i aquí estic escrivint el blog.

Vistes des de l'escola dels nens. 
Pebrot vermell, albergínia i ceba escalivats.
Coca de recapte amb: tonyina, escalivada, patates laminades, carbassó i formatge de cabra. La massa és la pasta de full que em va sobrar de fer els crosants.
Espero tornar a enrecordar-me d'apuntar-me les coses perquè si no això queda una mica pobre...

Apa, fins aviat!! 

Moi Moi!

2 comentaris:

  1. Peazo ninots de neu, no??? Són casi més alts que tu!!! jejej
    La pròxima coca l'has de fer de carabassó, ceba i bacó (està super bona!!!!)

    ResponElimina
  2. Oohhh quina bona pinta! ho provaré :)

    ResponElimina