dimarts, 11 de març del 2014

Les Olimpíades de Madrid.

Dissabte pel matí vaig acompanyar la Isa a entrenar, i després vam anar cap a l'altra pista de gel on entrena alguns dies perquè feien una classe-demostració de patinatge de gel en grup o sincronitzat. Va ser distret, és una cosa que jo no havia vist mai, i realment necessiten un bon esperit d'equip per poder anar ben sincronitzades. Les figures les ensenyaven primer el grup de noies joves i després explicaven a les nenes com ho havien de fer i ho provaven; se'n van sortir prou bé. Jo aprofito les tantes sessions de patinatge de que puc gaudir per observar com es mouen i com hauria de fer jo les poques coses bàsiques que arribaré a fer (aquí a Finlàndia, perquè ja m'estic mirant de fer un intensiu a l'estiu a Barcelona heheh!). 

Com que a aquesta pista, per mirar, s'ha d'estar al bar, vaig aprofitar per fer un mos: una berlina de melmelada de maduixa! Que ja aviso que no és l'única cosa dolça de la jornada... Dissabte vam dinar a casa dels avis. Visca! L'Àvia va fer una mena d'entre mandonguilles i croquetes de xai, puré de patata, i una mena de salsa marró (així li diuen aquí) feta em sembla que amb verdures i suc de poma. Com no, també van haver-hi bones postres: brownie amb cobertura de blueberrys i gelat de vainilla.


Quan vam arribar a casa cap a quarts de tres, tots ens en vam anar a fer la migdiada, que no va ser precisament curta. A la tarda, si us he de ser sincera, no recordo què vam fer, suposo que estar per casa mirant alguna peli i jugant una mica. Diumenge pel matí va tocar patinada familiar, bé, menys la Isa, que ja patina prou els altres dies i se'n va anar amb els avis. Jo progresso adequadament, m'estic preparant per a les Olimpíades de Madrid heheheh (tinc temps, no?) i per a la mostra, un botó https://www.youtube.com/watch?v=q9SRbYMGAAs&feature=youtu.be :
Al final del vídeo hi ha una super pirueta de frenada (que vindria a ser que faig mitja volta) i unes declaracions en anglès-finès! 

L'Altti, però, està una mica patxutxo de l'orella i es va cansar ràpid, així que vam tirar cap a casa a fer el dinar: patates al forn amb salses diverses (una salsa portava nata o crema o alguna cosa així i trossets de verdures i de pernil fumat, i l'altra portava tonyina, crema i algun trosset de verdura també) que estaven per llepar-se'n els dits! 
Després de dinar tots van fer migdiada, però jo vaig estar mirant un parell de sèries per internet. Em vaig aixecar un moment per anar a beure aigua i em vaig trobar la Isa a la cuina jugant amb uns segells que li havia donat l'avi (que en col·lecciona) i quan es va cansar, ens vam posar les dues a jugar a una mena de "minijuegos" finesos d'internet. La tarda la vam passar jugant a fora amb el gel. Jo em vaig sentir mestra coctelera per unes hores heheheh! També vaig aprofitar que feia sol per fer algunes fotos del paisatge:







Jugar amb el gel era prou divertit, però la Isa i l'Altti es tenien el seu rotllo montat i jo no hi pintava massa, així que va arribar un moment que em vaig avorrir una mica i, a més, començava a tenir fred, així que vaig entrar a casa i em vaig posar a llegir amb la companyia sempre agradable d'en Lastu.
Abans de sopar va tocar sessió de sauna que vaig compartir amb la Isa (que era la tècnica de funcionament, ja que jo no en tenia ni idea) i vam tornar a fer festa de l'espuma a la dutxa. 
Ahir vaig tenir un matí prou productiu, em vaig estar actualitzant el perfil del Linkedin, i cap al migdia vaig acompanyar el Markus a l'escola on treballa per saber com s'hi va, ja que dijous començo allà les classes de finès. La Isa va tenir dues hores d'entrenament per la tarda que vaig aprofitar per anar a córrer pel costat del llac, i quan vaig acabar de córrer vaig passar pel súper a comprar unes quantes porqueries de xocolata i unes magdalenes per compensar el que havia cremat hehehe! (No m'ho he menjat tot ehh! Ho tinc a una nova zona de reserva de la meva habitació!). En teoria em tocava preparar el sopar quan arribés a casa però quan vam arribar, ja estava fet. La Sari havia plegat més d'hora de la feina i havia arribat amb molta gana, així que quan vam arribar, vam posar-nos a sopar un plat de patates amb salmó i formatge de cabra: excel·lent!
Després de sopar, amb l'Altti ens vam posar a mirar uns dibuixos en finès sense subtítols (de vegades posem subtítols en anglès i així els puc entendre) i al cap d'una estona vaig marxar cap a la meva habitació per fer Skype amb la meva mare. En Lastu i jo ens hem fet tan amics que de tant en tant s'apalanca a la meva habitació, i em va estar fent companyia durant la xerrada.

Aquí com podeu veure, no estava fent skype, però en Lastu ja s'ha fet un lloc sota el meu llit.
Avui ha estat un dia molt tranquil, aquest matí he estat investigant sobre una recepta que intentaré fer demà (i que ja us explicaré em surti o no...). A la tarda he dut la Isa a entrenar i he estat de xerrameca amb les mares de patinatge parlant del festival que faran a l'abril. Avui sí que m'ha tocat fer el sopar, i he fet risotto amb pebrot, pastanaga, ceba, carn picada, mongetes negres i pèsols (em sembla que no em deixo res).


I ara, escena de peli: els nens miren (tranquilament) dibuixos animats a l'ipad, els pares es relaxen i descansen davant de la tele, i jo estic escrivint al costat de la llar de foc encesa. En Lastu va voltant pel menjador i d'aquí no res s'ajeurà davant de la llar de foc amb els ulls mig tancats. Quin relax, què bé s'està!

I fins aquí el post d'avui.

Fins aviat!

Moi moi!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada