dijous, 20 de febrer del 2014

12 patates, 2 cebes i 9 ous més tard...

Bones!

Avui ha estat un dels dies més freds des que vaig arribar: hem arribat a -3,5ºC!! M'ha fet il·lusió però perquè tampoc he sortit massa de casa. He començat el matí fent dues vegades el trajecte cap a l'escola perquè quan hi hem arribat la primera vegada he vist que m'havia deixat la bossa amb les botes d'aigua i els pantalons impermeables dels nens a casa, així que els he deixat allà, he tornat a casa, he agafat la bossa i cap a l'escola a deixar-ho tot. 

Avui és dijous i, com cada dijous (en principi), em toca fer neteja. Avui no he fet curling casolà, només havia de passar l'aspiradora màgica i fer els lavabos. És entretingut, quan passo l'aspiradora em ve al cap la canço de Queen "I want to break free" i em poso a cantar a pulmó. La setmana passada us vaig ensenyar una foto de l'endoll de l'aspiradora màgica i avui n'he fet una del mega-tub que té. M'han dit que algun dia m'ensenyaran el dipòsit on va a parar tot i a mi no em passen les hores esperant que arribi aquest moment! Però fins que no arribi, aquí teniu la foto del trasto:



Mireu què content estava en Lastu!!
És un amor de gos!!
Aquest matí ha estat una mica ensopit perquè ahir els avis es van endur en Lastu i l'he trobat molt a faltar... però quan ha tornat ens hem posat tots dos molt contents heheh i jo anava saltant per casa cantant-li el medley Roc-Lluna de cop de rock, vaja, que he tingut un matí molt musical! 

També ha estat un matí experimental, he intentat congelar bombolles de sabó però no hi ha hagut èxit... l'únic que he aconseguit ha estat que m'entrés sabó als ulls quan bufava les bombolles i explotaven. Quan he aconseguit que no m'explotessin, les he deixat a fora a l'entrada però no han aguantat i només hi ha hagut temps que es congelés la base... oooh! Si torna a haver-hi un altre dia sota zero ho tornaré a intentar canviant de sabó (aquesta vegada ho he provat amb el pompero dels angry birds).




Com que no he hagut d'anar a buscar els nens a l'escola fins a les 3, ha estat un matí llarg i profitós: he netejat, cantat, fet experiments, jugat amb en lastu, tocat la guitarra i també he trucat als meus avis, que han estat molt contents (i jo també de sentir-los i que estiguin bé).

Quan hem arribat de l'escola, he enxufat els nens a mirar la tele perquè si no puc estar per ells quan juguen, es barallen. Han mirat la peli del gat amb botes (de l'shrek) i jo m'he posat a fer el sopar que ens hem menjat a dos quarts de sis. Avui ha tocat truita de patates!! Visca (o no)!! Resulta que les paelles que hi ha aquí són molt grans, i he necessitat 12 patates (petites), 2 cebes i 9 ous!! I m'ha costat de girar la vida, perquè a part de ser grans, pesen una pila, les paelles. M'ha quedat un truitot ben maco, comptant que és la tercera truita de patates que he fet a la meva vida i la primera de mida truitot, però m'ha faltat sal... vaja que ha quedat un pèl sossa... L'Altti quasi no n'ha menjat, i la Isa només mig tall. Suposo que quan proves un menjar que no has vist en ta vida i ets petit ja passen aquestes coses, perquè ni sucat amb kètchup ha colat. En el sector adult ha tingut més èxit: ens hem tirat una mica de sal per sobre i jo m'hi he posat formatge (i és una barreja ben bona!). A l'hora de l'snack igualment ens hem inflat a menjar fruita, que a mi em venia molt de gust. A la foto de la truita podeu agafar de referència de mida el "fogó" (com es diuen els fogons de les plaques d'inducció?) petit, que és de la mida d'una olla mitjana. 

Després de sopar hem estat jugant amb l'Altti, perquè avui la Isa dorm a l'escola, i hem jugat als hipopòtams endrapa-boles (o com es diguin). És un joc que sempre que veia l'anunci a la tele em feia molta gràcia, i sempre hi he volgut jugar però no n'he tingut l'ocasió fins avui... que quan he obert l'armari i l'he vist no li he donat alternativa possible a l'Altti. M'ha anat bé per repassar els números, però es nota que ell té més tècnica que jo enganxant boles amb la boca de l'hipopòtam.

A l'hora de l'snack m'han passat uns catàlegs dels supermercats per mirar si els preus d'aquí i d'allà són molt diferents, i tot i que jo no els tinc gaire controlats, diria que són més o menys iguals. També hem estat parlant dels estudis i aquí tota l'educació és gratuïta, fins i tot els màsters!! I et paguen uns diners mensuals i tot!! Què estrany se'm fa... i quin mal haver pagat el que he pagat (o més aviat ha pagat la meva mare en gran part) per la carrera i els màsters... jolines! 
Parlant d'estudis també m'han dit que aviat començaré les classes de finès, me les farà una companya de la feina d'en Markus (que és professor) i així també tindré excusa per anar a veure l'escola on treballa (que és per nens de 10 a 15 anys però no és l'institut). Es veu que el director li ha dit que hi vagi quan vulgui a veure l'escola, i aquesta noia que em farà les classes, que parla castellà, em farà de guia i podrem conversar sobre les diferències dels sistemes educatius (mmmmmh.. si? seguro?).

Als nens els hi va fer molta gràcia la frase de "¿Qué pasa? ¡Un burro por tu casa!" i ara la diuen a totes hores. A mi ja em va bé, que així tenim una mica de conversa heheh! Jo els hi dic "¿Qué pasa?" i ells contesten. Ara, abans d'anar a dormir, em diuen: buenas noches burro por tu casa! Jo em parteixo de riure, són tan divertits!!

Ara tinc aquella sensació que em descuido d'explicar alguna cosa i no sé què és! En qualsevol cas... si me'n recordo ja ho posaré al proper post, que ja són quasi les onze i tinc moltissima son (és tope tard!).

Avui he après que Korppujauho vol dir farina de galeta o pa ratllat. El finès difícil? Que va! 

Hyvää yötä!! Bona nit!!

¡Buenas-noches-burro-por-tu-casa!

P.D.: He afegit una foto al post "Angry Birds": una ràdio. (Diria que això és el que no recordava... diria...)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada