dijous, 13 de febrer del 2014

Els orígens del Curling

Hei!

No és que tingui poca feina, és que tinc bastant de temps lliure avui: fins a les 3 no he d'anar a l'escola a buscar els nens i, a més, ja tenia el dinar fet i no he de preparar res pel sopar (bé... potser hauria de picar la ceba per la salsa de tomàquet...). 

Avui és dijous (Torstai) i toca dia de neteja. Cada setmana em toca passar l'aspiradora i a setmanes alternes fregar el terra o netejar les piques i els miralls dels lavabos. Lluny de semblar tasques avorrides, fer neteja és d'allò més curiós... un dia d'aquests, en Markus em va ensenyar com ho havia de fer per passar l'aspiradora. Resulta que NO hi ha aspiradora! Hi ha una mena d'endolls a la paret on hi "endolles" el tub kilomètric amb el raspall per aspirar i tot se'n va al forat màgic (suposo que va a parar com a un magatzem de la brutícia hehehe). Després de passar l'aspiradora, avui, com que és el primer dia, he triat fregar el terra (també ho he triat per què no sé on son els draps per netejar les piques ni els miralls). Avui he descobert un possible orígen del Cúrling, esport olímpic com ho hauria de ser fregar el terra. Resulta que aquí no hi ha la fregona típica com la coneixem nosaltres, la que és un tros de plàstic amb serpentines de vaieta que penjen... aquí es fa servir una mena de mopa. Tens un drap específic que s'enganxa amb velcro a una planxa amb un pal, aleshores omples la pica d'aigua i hi tires el sabó del terra, i has d'anar sucant el drap com si fos una vaieta, escórrer-lo, cap a terra i a netejar! I així anar fent... jo encara he d'agafar l'estil però diria que me n'he sortit prou bé.

En Lastu i jo preparats per guanyar!

(Faig un petit parèntesi, però és que està sortint un sol que flipes!! fa sol!! quina emoció!! ara podria canviar el títol de l'entrada i posar "després de la boira..." va, que posaré una foto!)

També volia dir-vos que per fi he menjat una mica de salmó d'aquell que fa tan bona pinta! Ahir per sopar vam fer sopa de salmó (i avui m'he menjat les restes per dinar). La base és la de sempre: patata, pèsols, pastanaga, ceba, xirivia i api, i s'hi sumen els trossos de salmó i unes herbes molt típiques d'aquí: l'Anet o Fonoll pudent (tillia en finès).
No vull tancar el post d'avui sense ensenyar-vos els llibres que m'han agafat de la biblioteca. Com que les classes de finès no comencen fins a finals de març - si no ho he entès malament - m'han portat uns llibres per anar avançant jo mateixa. Oju al dato! El que surt a la dreta de la foto... porta un cassette!! Edició del 1994. És un Manual práctico de Fines hablado i conté expressions com "conteste al aparato" referint-se al telèfon. Però bé, suposo que una mica sí que em servirà. L'altre llibre és en anglès i porta un CD, una miqueta més modernet. També van fer una visiteta a l'oficina de turisme i informació i m'han portat mapes, horaris de bus, llibrets sobre la zona... així que ja estic ben equipada per començar a perdre'm!

Aquesta tarda me'n vaig d'excursió amb els nens pel bosc d'aquí al costat... ells no parlen anglès i jo només he ampliat amb 2 paraules més el meu vocabulari en finès... espero no acabar sortint a les notícies!! 

Ja us explicaré com m'ha anat :)

Una abraçada!






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada