dimecres, 26 de febrer del 2014

El desgel

Doncs sí... aquí l'hivern ja ens ha dit que adéu molt bones. Abans d'ahir hi havia neu, avui ja només queden els últims bassals glaçats. 
Els camps de darrere de la casa.
Els nens, disconformes amb tal cosa, han dedicat l'estona de joc a fora el pati d'aquest matí a recollir la gebrada que s'havia acumulat a totes les baranes del jardí i a posar-la dins duna galleda per fer boles de neu. També s'han dedicat a trencar el gel dels bassals i a posar-lo en un plat gegant que tenen (diria que és un trineu). Jo m'he passat l'estona observant-los encuriosida per la seva manera d'encarar que, probablement, ja no podran jugar més amb la neu fins el novembre o el desembre, i també m'he passat una bona estona fent fotos dels jocs, del paisatge i fent proves de filtres i mandangues diverses de la càmera del mòbil (poso totes les fotos al final del post).
El berenar, el pastís era de coco i gerds, boníssim!
Hem dinat a quarts d'onze (rècord!) i a les onze i poc hem marxat la Isa i jo cap al seu entrenament. Avui durava dues hores, així que he anat a passejar pel costat del llac. També he anat al supermercat a comprar un parell de coses que m'ha demanat en Markus: margarina i raejuusto, que és un formatge molt suau en forma de boletes. Després he anat a berenar, si és que se'n pot dir així quan te'l menges a l'hora del vermut, a quarts de dues, al mateix lloc de l'altre dia, on fan pastissos, però avui he canviat el cafè per una xocolata (colacao) amb nata per sobre. A la tarda els nens han estat jugant a fora i jo he estat endreçant la seva habitació i traient els plats del rentaplats, i després m'he posat a llegir un llibre molt interessant que m'ha deixat la Sari sobre la motivació "Drive, the surprising truth about what motivates us" del Daniel H. Pink. Cap a les cinc, els nens han entrat i s'han posat a mirar dibuixos a la tele, i jo m'he posat a fer sudokus al seu costat. Hem sopat i m'han estat ensenyant les fotos del procés de construcció de la casa, que bona part la van fer ells, una passada! I després ha tocat... fer la maleta! Sí! Demà pel matí anem a patinar sobre gel (faré tots els esforços del món per no tornar a caure de cul, perquè encara em fa una mica de mal, i també em fa mal la butllofa... que em sembla que a part de butllofa també hi ha blau) i després marxem cap a Hämeelinna a passar dos dies a un Spa. És el regal d'aniversari del Markus per la Sari, i de pas per a la resta :) Així que ja veieu que em cuiden molt bé!

Avui el post és curtet, però suposo que divendres tindré bastanta cosa per explicar.

Una abraçada :)

La gebrada i el sol.
La gebrada ben de prop.
Filtres.
Més filtres.
Un mega bassal on es poden veure les capes de gel. 
El sol a sobre dels camps. 
Més capes de gel.
Els trossots de gel que treien l'Isa i l'Altti dels bassals. 
La neu de gebrada. 
El plat gegant de gel.
El llac glaçat però en un dia de sol.
Hehehe... m'ha fet gràcia el nom del cartell... 
La llar de foc acabada d'encendre. M'encanta!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada