dilluns, 17 de febrer del 2014

Patinatge sobre gel

Heiii!!



El Cheesecake (pastís de formatge amb mores)

Avui començo el post fent-vos una mica (més) de dentetes de dolços!! Ahir per la tarda van venir els avis, uns tiets i uns amics i vam fer banquet de postres per celebrar l'aniversari de la Isa. Resulta que l'àvia materna és la gran màster dels pastissos. Quan va obrir la porta i va aparèixer amb un tupper gegant i un pastís a dins a cada mà a mi se'm va fer la boca aigua!! El pastís estrella va ser el cheesecake de mores, i l'altre era com un braç de gitano de compota de poma que també estava molt bo. L'altre pastís que es veu a la foto (el que està tallat a quadradets) és el que havíem preparat pel matí. 

La taula ben parada.
Amb el cor a la mà.
Va ser una tarda distreta, jo no entenia res del que deien però m'agrada molt escoltar com sona el finès, i de tant en tant enganxo una part de la conversa (un número... un dia de la setmana... un color... hehehe) i pels (pocs) gestos que fan més o menys endevino de què va la cosa. A la Isa li van fer alguns regals, però jo em vaig guardar el meu per donar-li avui, que és el dia de l'aniversari. Un dels regals va ser un kit per pintar i decorar les ungles, i ja hi ha mitja família amb les ungles pintades. El kit també tenia calcomanies, i a mi és la part que em va tocar gaudir: em va enganxar un cor a la mà :) 
A la nit estàvem tots molt cansats i tips, així que cadascú va picar una miqueta el que va voler per sopar i cap al llit, i va tornar a ser el meu torn de llegir el conte per anar a dormir. És genial!!

La meva tasca d'aquest matí quan tornés de l'escola era encendre la rentadora i posteriorment estendre la roba. Abans de marxar, la Sari m'ha ensenyat quins botons havia de tocar i com s'obre la clau de pas de l'aigua de la rentadora i no hi havia cap pas complicat. Doncs a l'hora d'encendre-la he fet tots els passos que tocaven i en el moment de tocar el botó d'start... no funcionava! i tocava el botó per obrir la porta i no s'obria... en aquell moment m'he cagat perquè em pensava que m'havia carregat la rentadora... però no havia tocat res que no hagués de tocar! I de cop se m'ha encès la bombeta! Resulta que quan marxa tothom de casa, tanquen un interruptor que talla la corrent dels endolls (excepte el de la nevera i potser algun altre) i jo no l'havia encès. Així que he anat a encendre'l i per fi he pogut rentar la roba :) 

Després, per primera vegada, he tret a passejar en Lastu. Com que fa molts dies que vaig a tot arreu amb cotxe - i que menjo la tira de dolços - , havia començat a perdre fons (l'altre dia corrent pel pati no podia fer més de 4 passes sense haver de parar a agafar aire...) i ara recuperaré la forma passejant el gos. És molt divertit perquè li encanta la neu i va jugant ell sol. El problema és que fa dies que (quasi) no neva i s'està començant a gelar el terra... la passejada en certs moments semblava el pirena: en Lastu estirant i jo patinant sobre gel, una escena digna d'ésser vista!
Després he tocat una estona la guitarra i he preparat el regal de la Isa: fils d'escubidu i un ou kinder (també n'he comprat un per l'Altti i li he posat un llacet).

Avui, l'entrenament de patinatge ha estat en un altre pavelló que es diu Sol i té ni més ni menys que 3 pistes!! A mi em venia de gust fer un cafè però el bar obria a les 3, l'hora que acabava l'entrenament, així que he anat a la bolera, que està al costat per fer-ne un. És un bon lloc per fer-hi el cafè perquè val 1,5€: la meitat que a la resta del país. He entrat i estava plena de senyors jubilats i algun
que altre jove una mica estrany. M'ha fet gràcia perquè hi havia un senyor amb el polo del barça. He entrat i la gent em mirava i m'ha incomodat una mica, però suposo que en un lloc ple de gent friki de les bitlles, finesa (osigui rossos d'ulls clars), que entri una noia jove i morena ha de ser estrany si més no! Al sortir he vist una cosa que he d'afegir a la llista de múltiples coses diverses dels Angry Birds: una bola de bitlles! La veritat és que l'he trobada molt xula, però costa 250€ i això ja no és tan xulo heheh!

La caixa amb els fils d'escubidu.
De camí cap a casa hem passat a buscar l'Altti per l'escola, i quan hem arribat, mentre la Sari feia una trucada de la feina, li he donat el regal a la Isa i l'ou kinder a l'Altti. La Isa ha al·lucinat, li ha encantat el regal, molt! I l'Altti ha començat a abraçar-me, a saltar i a dir "uaaaaaauuu, kiitos (gràcies)!!" amb l'ou kinder. Després de sopar (avui hora rècord: a les 16.30!) i de jugar una estona a guerra de pessigolles i de coixins, ens hem passat una bona estona fent pulseres i mirant videos de més estils d'escubidu pel youtube. 
Abans d'anar cap al llit hem fet l'snack de cada vespre; és com si invertissim el sopar i el berenar: sopem a les 6 de la tarda i fem un snack (que normalment és iogurt turc amb fruita o una peça de fruita) cap a les 8. 

I aquí em teniu, des d'un quart de deu al llit fent el post d'avui!

Per acabar el post us deixo tres fotos: dues del bosc i l'altra del gel que hi ha a l'entrada de la casa!

Hyvää yötä!! (Bona nit!!)

El gel de l'entrada.

El bosc.

El bosc amb el camí per on passejo en Lastu.




1 comentari:

  1. Elenaa!! Queee guai toot!!:) encara no havia tingut temps de ficar-me a xafardejar i buaaa veig que t'està anant genial!!:) me'n alegro molt!! Que guai q siguis tan ben acollida!! Un petonarro desde terres catalanes!!

    Carla.

    ResponElimina