dimecres, 12 de febrer del 2014

Hyvää huomenta!! (Bon dia!!)

Ja porto quatre dies per aquí i el meu finès va millorant, ara ja sé dir bon dia (Hyvää huomenta), bona nit (Hyvää yötä), sí (kyllä - aquesta em fa molta gràcia heheh), no (ei), platan (banaani), i sé comptar fins a sis (yksi, kaksi, kolme, neljä, viisi, kuusi).

La neu d'ahir
Ahir va ser el primer dia que em vaig haver d'espavilar sola: pel matí vaig anar amb cotxe a portar els nens a l'escola, i a la tarda vaig haver de dur la Isa a patinatge, que queda una miqueta més lluny i no em vaig perdre!! Quan em vaig llevar pel matí el Markus em va dir que havia nevat i em va fer molta il·lusió :) avui també ha nevat però no tant, i fa bastanta boira. He sortit una estona al pati per fer fotos i la veritat és que no fa tant de fred com em pensava que faria, tot i que estem a 0 graus la cosa és suportable.
Amb el que sí que s'ha d'anar amb molt de compte és quan estem a aquesta temperatura perquè es gela la neu i el cotxe pot patinar, total que vaig super lenta... però ja és el que em va dir la Sari, així que suposo que ells també deuen anar així de ràpid.
Part de baix dels salts d'esquí
Com que mentre la Isa està a patinatge m'he d'esperar per allà perquè queda una mica lluny com per tornar a casa, ahir vaig tornar al lloc dels salts d'esquí, però aquesta vegada el bar estava obert i vaig entrar a prendre un got de cacaolat (hot chocolate) pel qual em van clavar 2,20€. A la nit vaig preguntar si això és normal o és un lloc car i em van dir que ni fu ni fa, això sí, quines vistes!! Una de les mares de patinatge em va explicar que a l'estiu pots pujar a dalt de tot dels salts amb l'ascensor i que és molt impressionant, així que aviam si hi penso quan sigui el moment.

Al vespre (a quarts de 7 de la tarda) vam estar jugant al monopoly per a nens i em va anar molt bé per repassar els números. La Sari em va fer un petit diccionari perquè entengués una mica a l'Altti, que no parava de dir-me "Tuu kattoo" i "Tuu tänne" i jo me'l mirava i li somreia en plan: no t'estic entenent...! I el que em deia era "vine i mira el que faig". També m'he fet una mica de diccionari amb frases tipus és l'hora de marxar, rentar dents, vestir-se, som-hi!, jugar, on és?, assenyala-ho, galetes, pa i no ho entenc.


I a la nit, abans d'anar a dormir els hi vaig llegir un conte... dantesc total! El Markus em va dir que tinc bona pronunciació, que s'entén perfectament el que llegeixo. Jo segueixo sense entendre res heheh però va ser molt divertit! Un dia em gravaré llegint un tros del conte per què rieu una estona.
El pati de l'escola.

Estic molt contenta d'haver emprès aquesta aventura, m'ho estic passant súper súper bé :)


Aquí sota us deixo fotos que acabo de fer de l'exterior de la casa. Dels nens no sé si en penjaré alguna (ara no en tinc cap) però els hi demanaré als pares aviam si els hi fa res.



Apa!! Que vagi bé!! 

Em fa tanta gràcia en Lastu!! 
La casa

El pàrquing i a dalt el despatx.

Tot sencer.

La part del darrera.

Les coses típiques: els trineus i la pala de treure neu.

El camp del darrera.
La sortida cap a la carretera.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada