divendres, 14 de febrer del 2014

Olímpicament parlant

Moi!

Finalment ahir no hi va haver excursió al bosc... ooooohhh!! Quan vam arribar de l'escola, ens vam equipar amb la roba adequada per jugar amb la neu: jo em vaig posar la roba d'esquiar i els nens, que per sortir al carrer sempre van super equipats amb una mena de mono d'esquí, es van posar com uns pantalons d'hule a sobre d'això, per què l'aigua de la neu no els hi mullés la roba. Doncs això, un cop equipats i amb la intenció de marxar d'excursió al bosc, vam sortir de casa i els nens es van posar a fer unes boles de neu tan grans com ells... jo vaig flipar!! Això sí que és tècnica!! Suposo que és com per nosaltres fer castells de sorra a la platja, que qui més qui menys és un supermàster, però amb la neu jo no ho havia vist mai. La tècnica consisteix en fer una bola de neu mida mans i apretar-la contra la neu del terra, ho gires rotllo caneló i piques per comprimir-ho, i així anar fent... osigui fas com un caneló gegant però ho vas girant pels diferents costats per què quedi rodó. Si cliqueu aquí podeu veure un vídeo il·lustratiu de com es fa. Quan van acabar de fer les boles em van demanar que en posés una a sobre de l'altra (i jo ja estava saltant de l'emoció per què allò volia dir... ninot de neu gegant!!!) però quan vaig procedir, la bola inferior no va aguantar el sotrac i es va esmicolar... oooohhh!! Aleshores, per reparar el dany causat vaig posar-me a fer una bola gegantm però quan portava dues voltes... pam! algú em va tirar una bola de neu al braç i... GUERRA DE NEU!! I és que aquí la neu és diferent!! pots fer boles guais però que quan les tires no fan mal!! És com cotofluix d'aigua, quina passada!! La Isa i l'Altti es van compinxar i anaven els dos contra mi, i jo a canvi els hi tirava unes boles enormes hehehehe! Va ser tan divertit!! Però no va acabar aquí la cosa... com que el meu vocabulari en finès és limitat vaig fer amb mímica la representació de trineu (jo crec que era digna de ser filmada) i vam agafar els trineus (que són com aquest) i vinga! ens dedicavem a baixar una baixada que deu fer com 2 o 3 m de llarg i potser 1m de desnivell o una miqueta més... jo cridava més que quan pujo al Shambala! Vam fer baixades de tots els estils: individuals, per parelles i tots tres (aquestes van acabar amb alguna petita rascada) i de veritat que és de les coses més divertides que he fet a la meva vida!! Però com a bons germans que són l'Isa i l'Altti, i com passa amb la gran majoria de nens quan s'esveren i estan cansats... va arribar la gran baralla per què l'Altti volia el trineu que feia servir la Isa i ella no li volia deixar... l'Altti pujava la pujada emprenyat mig plorant i una de les vegades es va entrebancar, va caure a sobre del trineu i va baixar de cop... jajaja! quin riure!! Total que al final vaig decidir que era el moment d'entrar a casa. Aleshores tots dos de morros: la Isa fent llengots i l'Altti plorant... com que no entenc res del que diuen no sabia qui dels dos estava punxant més a l'altre, però volia que paressin així que vaig començar a imitar-los exagerant-ho una mica, com la mare d'aquest anunci, i es van començar a partir de riure... fins que vam entrar a casa. Quan ens vam haver canviat de roba, van anar a l'habitació i santornem-hi...! Jo havia de preparar el sopar així que els vaig posar a mirar Madagascar 2 i els vaig tenir distrets i calmats fins que van arribar els pares. Em sap greu no tenir cap foto ni cap vídeo d'aquest festival però estava massa ocupada passant-m'ho súper bé :)
A l'hora de sopar vaig tornar a aixafar-li la guitarra a l'Altti... s'estava menjant els últims trossets de gouda que quedaven (és un fan extrem del gouda) i no sé com va anar que li vaig fer la broma de dir-li que me'n donés, però no va pillar que era broma i me'n va donar un parell de trossets amb una cara de pena... i jo dient-li a la mare que era una broma i em va dir (mig partint-se de riure) que els agafés, que me'ls estava donant de tot cor. 
Avui, el matí se m'ha fet una mica llarg perquè fins a quarts de 4 no he anat a buscar l'Altti a l'escola (a la Isa l'han anat a buscar els avis). Quan he arribat de l'escola he estat estudiant finès amb els llibres guais que em van portar de la biblio, i també m'he llegit els papers de l'oficina de turisme. He recollit una mica la cuina i l'habitació dels nens i... només eren les 11!! Bufa... a més, avui la Sari treballava des de casa i s'endú el modem al despatx, m'arriba poca cobertura de wifi i internet em va molt lent... així que poca cosa tenia per distreure'm. Per fi s'ha fet l'hora d'anar a l'escola i al tornar hem estat jugant amb el gel i la neu, que avui estava més dura per què hem estat sota zero i no ha nevat. A mitja tarda han arribat els avis amb la Isa i ella i l'àvia s'han posat a fer dibuixos, i l'Altti, l'avi i jo ens hem posat a jugar amb aquestes baldufes. Podriem dir que m'estic guanyant l'Altti per moments... la primera baldufa que he agafat l'he encallada... i no hi havia manera... total que sort que l'avi és un manetes: ha agafat un tornavís i tot arreglat (ufff!). Després ens hem apuntat a fer manualitats i he triomfat a més no poder! Primer he fet una mena de serp plegant dues serpentines i la Isa quasi plora de l'emoció!! M'ha dit que quan els hi ensenyi a l'escola, serà una popular!! També han flipat amb una estrella d'aquestes que es fan plegant paper i retallant-lo. L'Altti anava fent: UAAAAAAAAHHH!! Boníssim!! I el moment estrella ha estat quan li he fet un vaixell de paper! Si em descuido li faig l'armada invencible heheh.. també he fet un intent de pajarita (mai me'n surto...) que m'ha quedat com una pajarita amb dos caps i el tio era el més feliç del planeta fent com si fos una nau espacial... visca la imaginació! L'últim tema manual ha estat una flor que he fet retallant un tub de paper de wc i enganxant els cercles que queden.
Entremig de tant taller hem sopat crêpes. Les salades portaven a dins una mena de pisto fet amb verdures, salmó i crema de llet, i les dolces eren amb nutella, xocolata blanca o compota de poma... o les 3 coses alhora! M'he atipat com una truja... però txanaaaan! L'àvia havia portat un pastís d'aranyons que feia una pinta acollonant!! De fet és la única foto que tinc per penjar avui... i només és de la meitat del meu tall heheh! Estava deliciós!! M'ha dit la Sari que em passarà la recepta, i jo ja estic desitjant fer-lo.
Per cert! M'han ensenyat a fer seure i jeure en Lastu! Per seure se li ha de dir: Istu! i per jaure... Maaha! (o alguna cosa semblant). 
També he après una paraula nova... quan els nens es barallen de vegades es diuen "Lopeta" i normalment ja és en una fase avançada de l'encreuament de crits. Al principi em feia gràcia per què com que en català diem "uaah com ho peta això" per dir que una cosa és molt guai... doncs mira, me'ls imaginava insultant-se i dient-se "uaaah com ho peta aquest insult, no?" però evidentment el català i el finès s'assemblen com un ou a una castanya. Resulta que "Lopeta" vol dir "para!"... res a veure amb el que m'havia imaginat.
Avui ha estat un post una mica sosso a nivell gràfic, al proper espero tenir més fotos per pujar. Demà tenim competició de patinatge de la Isa i també hi ha campionat femení de salts d'esquí!! I si no ja posaré fotos del Lastu fent equilibris heheh!

Una abraçada!

Moi moi!!

P.D.: Per cert! la Isa m'ha fet una estrella de paper :) I com que aquí Sant Valentí és el dia de l'amistat també m'ha fet una mega-abraçada i m'ha escrit el nom a una llista que estava fent en un cor de paper amb tota la gent que havia abraçat (tota la família). Aquests nens són una passada :D

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada